KUNDESERVICE TLF. 97 31 27 10 HVERDAGE 10-18.00 + WEEKEND 10-18 

HANDELS- OG LEVERINGSBETINGELSER

På Outdoorxperten.dk kan du bestille varer via vores website eller en af vores butikker. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.
Det er muligt at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker at se en kopi af din ordrebekræftelse, kan du logge på din konto, og se din ordrebekræftelse under 'Min konto'.

 

HANDELS- OG LEVERINGSBETINGELSER

 

1. ALMINDELIGE BETINGELSERS FORMÅL OG RÆKKEVIDDE

Nedenstående betingelser gælder for alle køb af varer, som forbrugere (herefter benævnt ”Kunden”) foretager på Sælgers’ (herefter benævnt ”Sælger”) hjemmeside www.outdoorxperten.dk. Samtlige oplysninger (herunder nærværende vilkår) på hjemmesiden, og i forbindelse med afgivelse af ordren er på dansk, og aftalen indgås på dansk.

 

Disse betingelser accepteres af Kunden i forbindelse med afgivelse af ordrer, og de vil endvidere til enhver tid være tilgængelig på Sælgers hjemmeside, ligesom de kan rekvireres ved henvendelse til Sælger pr. e-mail eller almindelige post.

 

2 ORDREMODTAGELSE OG AFTALEINDGÅELSE

2.1 ORDREPROCEDURE

Umiddelbart før endelig bekræftelse af bestillingen vil Kunden på hjemmesiden se den samlede pris for bestilte varer og forsendelsesomkostninger, og Kunden vil inden endelig afgivelse af bestillingen få mulighed for at rette evt. fejl.

 

Efter Kundens bekræftelse af bestillingen vil Kunden via den af Kunden oplyste e-mail adresse umiddelbart efter modtage en e-mail med en ordrebekræftelse med de af Kunden bekræftede oplysninger, herunder oplysninger om Kundens ordrenummer, navn og adresse, betalingsmåde, leveringsadresse, oversigt over de bestilte varer og en forventet afsendelsesdato.

Kunden opfordres til at gennemgå bekræftelsen og meddele Sælger, såfremt ordrebekræftelsen efter Kundens opfattelse ikke stemmer overens med den afgivne bestilling. Kunden opfordres til at gemme og evt. udskrive ordrebekræftelsen.

 

Kunden er ansvarlig og bærer risikoen for, at de indtastede oplysninger om Kunden er korrekte, idet Sælger ikke efterfølgende validerer eller kontrollerer disse oplysninger.

 

2.2 FAKTURA

Umiddelbart efter afsendelse af Kundens ordre vil Sælger fremsende Kunden en faktura pr. e-mail.

 

 

 

3 PRISER OG BETALING

3.1 PRISER OG VALUTA

Den gældende pris er den, som på dagen for bestillingen er angivet på hjemmesiden ud for den pågældende vare. Varen afregnes i DKK, og alle priser, afgifter og omkostninger angives i DKK på hjemmesiden, ordrebekræftelsen og fakturaen. Dankort,  eDankort,  Visa(1,95 DKK / 2,95%),  Visa electron(1,95 DKK / 2,95%),  Mastercard(1,95 DKK / 2,95%) og Maestro(1,95 DKK / 2,95%)

 

Alle opgivne priser er inkl. afgifter og moms, medmindre andet særskilt fremgår ud for varen.

Kunder fra Grønland, Færøerne, Island, Norge eller andre lande uden for EU, kan få varerne sendt momsfrit. Momsen fratrækkes automatisk, når du vælger land i indkøbskurven.

 

3.2 LEVERINGSOMKOSTNINGER

Til enhver bestilling af varer afgivet på hjemmesiden skal der tillægges et beløb til dækning af forsendelsesomkostninger. Forsendelsesomkostningerne vil fremgå af ordreoversigten, som bekræftes af Kunden og ligeledes fremgå af ordrebekræftelsen og senere fakturaen, der sendes til Kunden.

 

3.3 BETALING MED BETALINGSKORT

Betaling kan alene ske med de anerkendte betalingskort, der fremgår af hjemmesiden herunder, Dankort, Visa, Maestro, MasterCard, Visa Electron, JCB og American Express. Beløbet trækkes først på Kundens konto, når varen er afsendt. Det debiterede beløb vil fremgå af Kundens kontooversigt.

 Betalinger på Sælgers hjemmeside håndteres af ePay, Nets og Teller. ePays betalingsløsning er baseret på PCI-standarden, hvilket betyder, at de oplysninger, som afgives i forbindelse med betalingstransaktionen, beskyttes ved hjælp af kryptering. Kort- og kontooplysninger videresendes krypteret til indløsning og validering og oplysningerne hverken registreres eller gemmes i øvrigt af Sælger.

 

3.4 FORSINKET BETALING

Beløbet forfalder til betaling ved afsendelse af varen, og forsendelsen sker under forudsætning af, at der er dækning for betalingen på Kundens betalingskort.

 

 

4 LEVERING

4.1 LEVERINGSSTED OG MÅDE

Levering sker på den af Kunden oplyste adresse. Forsendelsen sker ved brug af et anerkendt fragtfirma på den måde, der fremgår af Kundens ordre og som bekræftet på ordrebekræftelsen.

Post Danmark

-          Erhvervspakker – 40kr

-          Privatpakker uden omdeling – 40kr

-          Privatpakker med omdeling – 60kr

GLS

-          GLS Pakkeshop – 30kr

-          GLS Erhverv – 30kr

 

4.2 LEVERINGSTID

Forsendelsen sker sædvanligvis inden 2-5 hverdage. Da Sælger ikke kan garantere lokale udbringningsforhold, kan Sælger ikke med sikkerhed angive, hvornår varen leveres på Kundens adresse.

Hvis afsendelsen af de bestilte varer bliver forsinket, underretter Sælger snarest muligt Kunden herom på den af Kunden oplyste e-mail adresse eller telefonnummer.

Der leveres kun Danmark, Grønland og Farøerne.

Bemærk: Særpriser ved levering til Grønland og Farøerne, se Leveringsinformation her.

 

5 FORTRYDELSESRET

5.1 14 DAGES FORTRYDELSESRET

Fortryder Kunden sit køb, giver Sælger fuld returret i 14 dage efter modtagelse af varen. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

 

Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.

 

Idet vi også har fysiske butikker, så skal vi gøre opmærksom på, at fortrydelsesretten kun gælder for køb, som er foretaget online. 

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@outdoorxperten.dk eller på telefon +45 97312710 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen.  I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

 

5.2 RETURNERING

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original og ubeskadiget emballage.

 

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca.:50%.

 

Returnering kan ske ved, at Kunden:

 

1)   selv returnerer varen på Sælgers returneringsadresse senest 14 dage efter Kundens har meddelt os, at Kunden ønsker at fortryde sit køb,

2)   indleverer varen til forsendelse til Sælger hos et fragtfirma senest 14 dage efter Kunden  har meddelt os, at Kunden ønsker at fortryde sit køb, (Kunden opfordres til at sikre sig dokumentation for forsendelsen er sket) eller

 

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

 

Det anbefales, at Kunden pakker papir eller anden form for materiale rundt om emballagen inden afsendelse, således emballagen er beskyttet under fragten.

 

5.3 VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR

 

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

 

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Det vil sige, at det f.eks. ikke er tilladt at prøveskyde et gevær eller tage et par sko på og herefter gå en tur i skoven.

 

5.4 TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

 

Varer, der returneres, bør ledsages af enten ordrebekræftelse, faktura eller lignende dokumentation i original eller kopi, med angivelse af Kundens bankkonto, hvortil købsprisen kan overføres.

Kunden afholder selv forsendelsesomkostningerne i forbindelse med varens returnering til Sælger.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

5.5 RETURADRESSE

Henvendelser vedrørende fortrydelsesretten eller returnering af varer kan ske på nedenstående adresse og kontaktinformationer: 

 

Outdoorxperten.dk
C/O Lystfiskeren I/S
Nordhavnskaj 31
6960 Hvide Sande

 

6 FEJL OG MANGLER - REKLAMATION

6.1 GENERELT

I det omfang der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, medfølger disse leverancen, og Kunden opfordres til at sætte sig ind i brugervejledninger før brug, samt følge evt. anbefalinger om vedligeholdelse af varen.

Kunden opfordres til at gennemgå og undersøge varen umiddelbart efter modtagelsen, herunder kontrollere om varen er beskadiget, og at den svarer til den bestilte vare.

 

6.2 24 MÅNEDERS REKLAMATIONSFRIST PÅ ALLE VARER

Kunden har 24 måneders reklamationsret på alle varer. Kunden kan således ikke påberåbe sig fejl og mangler, der viser sig senere end 24 måneder efter varens levering.

Eventuelle fejl eller mangler ved det modtagne skal påberåbes inden rimelig tid efter, at disse blev konstateret eller burde have været konstateret. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Kunden kan enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

6.3 REKLAMATION OG RETURNERING

Returnering af varer, som er behæftet med fejl eller mangler, herunder i forbindelse med reparationer eller omlevering, sker for Sælgers regning men for Kundens risiko, og Kunden opfordres derfor altid til at emballere varen forsvarlig ved returnering. I forbindelse med returneringen skal Kunden oplyse om, hvori fejlen eller manglen består, og Kunden opfordres til at vedlægge kopi af ordrebekræftelse og/eller faktura.

 

I forbindelse med reklamationer skal Kunden altid sørge for, at varen er vasket/rengjort inden denne sendes til Sælger. Såfremt varen indleveres beskidt tilbagesendes denne til Kunden.

 

Returnering eller reklamation skal ske til den i punkt 5.5 nævnte adresse.

 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

6.4 REPARATION OG OMLEVERING

Såfremt varen indenfor den i punkt 6.2 nævnte frist viser sig at være behæftet med fejl eller mangler, som Kunden reklamerer rettidigt over, har Kunden som udgangspunkt valget mellem:

  1. afhjælpning af manglen,
  2. levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
  3. et passende afslag i købesummen eller
  4. ophævelse af købet, hvis manglen ikke er uvæsentlig.

 

Kunden kan ikke kræve afhjælpning eller omlevering, hvis dette er umuligt eller vil påføre Sælger uforholdsmæssige omkostninger.

Tilbyder Sælger afhjælpning eller omlevering, kan Køber ikke kræve afslag i købesummen eller ophævelse af købet.

 

Sælger skal opfylde krav om afhjælpning af fejl og mangler indenfor rimelig tid. Sker dette ikke, kan Kunden kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, eller omlevering.

Hvis afhjælpning ikke er mulig, refunderer Sælger i stedet købesummen inklusive Kundens eventuelle dokumenterede udgifter forbundet medreturneringen.

 

 

 

 

6.5 INFORMATION

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation. 

 

6.6 ANSVAR

Sælger påtager sig ikke noget ansvar overfor Kunden, udover hvad der fremgår af ovennævnte punkter. Sælger kan i intet tilfælde gøres ansvarlig for indirekte tab, herunder tab af data eller følgeskader.

 

 

7 PERSONOPLYSNINGER

7.1 BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER

Sælger er underlagt den danske persondatalov og enhver behandling af persondata sker under iagttagelse af persondataloven. Sælger er, jf. Persondataloven, at betragte som dataansvarlig for de oplysninger, der registreres om Kunden og besøgende på Sælgers hjemmeside.

 

Ingen personlige oplysninger, der registreres af Sælger, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand, bortset fra videregivelse der er nødvendig til at opfylde aftalen fx videregivelse af oplysninger til fragtfirma m.fl. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Sælger.

 

På hjemmesiden anvendes cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen og andre funktionaliteter. En cookie er betegnelsen for en fil, som gemmes på Kundens PC. Det er desuden muligt at oprette en kundeprofil på hjemmesiden, som kan gemme Kundens adresseoplysninger til næste besøg.

På hjemmesiden anvendes endvidere cookies til log-statistik. Ved log-statistik forstås, at et statistik-system opsamler anonyme informationer, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende hjemmesiden har haft fra hvilken hjemmeside, den besøgende kommer fra, hvor de kommer fra (online-annonce-kampagner, banner-annoncer, links mv.), hvor mange sider og hvilke der åbnes på Sælgers hjemmeside, samt fra hvilke sider/undersider hjemmesiden forlades osv. Cookies anvendes kun til det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionaliteter, og herigennem gøre købeoplevelsen så let og brugervenlig som mulig, samt for at måle effektiviteten af markedsføringstiltag (annoncekampagner mv.).

 

Ved køb på hjemmesiden udbeder Sælger sig Kundens navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse og betalingskortnr, som er nødvendige for at effektuere ordren, og som udelukkende anvendes til behandling af ordren.

 

Desuden registreres Kundens IP-adresse, hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

 

7.2 NYHEDSBREV

Kunden kan valgfrit få sin e-mailadresse optaget på en mailingliste hos Sælger således, at Kunden løbende modtager nyheder og anden information fra Sælger. Denne service kan til enhver tid og uden omkostninger tilmeldes og frameldes af Kunden selv på hjemmesiden.

 

 

 

7.3 INDSIGTS- OG INDSIGELSESRET VEDRØRENDE PERSONOPLYSNINGER

 

Som registreret hos Outdoorxperten, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@outdoorxperten.dk.

 

7.4 MARKEDSFØRING

Oplysninger om kunderne - navn, adresse, e-mail m.v. - benyttes kun af Sælger til at opfylde Kundens bestilling og informere Kunden, hvis uforudsete problemer med leveringen skulle opstå.

 

7.5 OPBEVARING OG SLETNING AF OPLYSNINGER

Oplysninger vedrørende Kundens bestilling samt eventuelle andre kundeoplysninger opbevares i 5 år, medmindre dansk lov måtte stille krav om en længere opbevaring, hvorefter oplysningerne automatisk slettes, medmindre oplysningerne fortsat er relevante for Sælger, f.eks. i forbindelse med opfyldelsen af nye ordrer eller lignende. Dette sker bl.a. for at sikre korrekt håndtering af eventuelle reklamationer.

 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

 

Direktøren for Outdoorxperten.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Dataansvarlige på Outdoorxperten.dk er hhv. Dennis Rasmussen og Jens Beier.

 

9 KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til:

 

Kundeservice Outdoorxperten.dk

C/O Lystfiskeren I/S på Tlf: +45 97 31 27 10

E-mail: info@outdoorxperten.dk

 

 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35

2500 Valby

www.forbrug.dk

 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

 

10 SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE

Disse betingelser gælder ikke for salg til andre erhvervsdrivende eller offentlige myndigheder.

 

 

 

11 OPLYSNINGER OM SÆLGER

 

Outdoor X-perten
c/o Lystfiskeren I/S
Cvr-nr. 28252595
Nordhavnskaj 31
6960 Hvide Sande
Danmark

Tlf. +45 97312710
E-mail 
info@outdoorxperten.dk

 

12 STED OG DATO

Hvide Sande, den 29. februar 2016

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 25.04.2017

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

 

 

Til:

Outdoorxperten.dk

C/O Lystfiskeren.dk

Nordhavnskaj 31

6960 Hvide Sande

Tlf.: 97 31 27 10

E-mail: info@outdoorxperten.dk

 

 

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

______________________________________________________________________________________

 

 

 

Bestilt den: _________________     Modtaget den: _________________

 

 

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

 

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

 

 

Forbrugerens underskrift: _________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)